Saturday 19 July 2014

Ramadhan Reflections : Ya Allah , Help us .

Bismilahirahmanirahim ..



Ya Allah , bantulah hamba Mu .. ketika aku jatuh, ketika aku sedih , ketika aku berhadapan dengan ujian Mu .. Ya Allah , daya dan kekuatan yang aku ada . semuanya milik Engkau .. Ya Allah .. Janganlah kau biarkan aku hanyut dalam tipu helah dunia .. Aku perlukan pertolongan Mu , Hidayah dan Kasih Sayang Mu .. bantulah hamba Mu ini , bantulah orang-orang di sekeliling ku .. agar kami berjaya di dunia dan akhirat ..

-Amiin Ya Rabb - 

kadang-kadang kita lupa tentang kematian , kan ? same goes to me .. selalu fikir , esok masih ada . well , tanpa kita sedar .. setiap hari , malaikat maut pandang kita sebanyak 88 kali . cuma malaikat maut tunggu perintah dari Allah .. nak cabut nyawa kita atau tak .

so , perbanyakanlah muhasabah diri .. even myself pun , terlalu leka dengan dunia sehingga lupa pada kematian ..

Always remind ourself before sleep :

"Allah bagi kita kesempatan untuk hidup , untuk berubah , untuk jadi seorang yang berguna pada ummah .. menjadi syahid/ syahidah .. tapi What Had we Done Today ? adakah kita bersyukur dengan nikmat kehidupan yang Allah bagi pada hari ini ? "

nii salah satu ayat-ayat yang perlu kita fikirkan before lelapkan mata , manatau lepas ni tak boleh buka dahh ? - sedih -

Okeeyy . ingat semua perubahan perlukan Istiqamah ( pelan-pelan ) ... yang dalam progress nak berubah .. kuatkan hati .. ingat .. Allah tidak membebani seseorang itu melainkan kemampuan orang itu sendiri. 

so , sama-sama kita mengejar dan mencari Kasih sayang Allah. Love you all lilahi ta'ala . Especially , Rose Shafika Aunie . :)

No comments:

Post a Comment