Monday 15 September 2014

StudentLife : Cerita budak asrama

salam alayks !

tonight I want to share my last night experience . fuhh  ~
for your information , my batch and I stayed at hostel until these Monday for a few extra classes .  so , when canteen close . my batch , surely .. struggling for food . So , I came up with a really really brilliant idea .  by ordering KFC delivery .so , I'm taking the order in the noon . ( because I'm got to make a call after maghrib prays) . There are a long list of kfc menu . hahah . So , Lenn and I went for public phone for call KFC delivery . how stupi* we are , just had fifty cent . hahah . so In the middle of calling , line disconnected because we did not have enough money . hahah . we started to panic . Luckily , Lenn was transfered a reload by her hubby .. then we call KFC again . 

here the conversation . 

pakcik KFC : ye , cik lenn nak order ape yer ?
Lenn : saye nak order 16 cheesy wedges  , 4 snack plate , 4 zinger burger and .......... bla bla 
pakcik KFC : banyak nyer ? makan sorang sorang ke ?
Lenn : eh , taklah kitorang satu form .
Pakcik KFC : ooh , okey . confirmed lah ni kan 
Lenn : Iyee , berape harge nyee ?
Pakcik KFC : RM 245.25 , penghantaran dalam masa satu jam setengah .
Lenn : errrk , okey .

hahaha . Lenn and me , shocked when know the price is about RM 2** something . **yang myra pun satu , ambik order , tak ambik duit ** .  weeyh !! macamana nak kumpul duit RM 245.25 dalam masa satu jam setengah ? . nasib baik ada BENQ a.k.a Shakinah Suhandi . dengan kepakaran addmaths yang dia ada . dia kira duit dan myra pulok turun naik asrama untuk cari orang orang yang meng-order tadi tuu . 

Finally , Alhamdulilah . dapat juga kumpul duit tu . so , after prays isya ' . were heading off to class . on the way to class . we see a motor at behind the pagar sekolah . then , we ( myra , lenn , jirah and belle') pergi dekat dekat . see , abang KFC delivery ~!! . hahahah . * muka bahagia * .

dia bawa empat beg besauu kfc weyhh ~ .. kitorang pun bayar lorh , pastu bawa naik ke kelas ehem , I mean library . tak habis dengan itu , macam macam lagi kejadiannya . tapi malas nak cerita . 

based on cerita semalam , myra belajar 

* bila ambik order , minta duit terus .. so toksah payah payah sakit pinggang turun-naik asrama cari orang
* I know , how hard Prinsip Perakaunan it is .

hahahah . that's all . telan je lah ManGlish myra ni .. I know there had a lot of grammar mistake . hahah . I tak terror english , sajee je tuh . chill lah weyh~ .


1 comment:

  1. Assalamualaikum.. Fed
    Salam Aidiladha..
    I suddenly miss you..so i decide to check on ur bloglh.. Its been awhile.
    Best of luck for spm.. Let struggle sma2 haha. Straight A's plus..
    #teringat blik ikrar kta d tugu time form 4..
    Lucunye..

    ReplyDelete